ΜΕΧΡΙ ΤΙΣ 14 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ...

Κυριακή 19 Σεπτεμβρίου 2010

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

η σημερινή κατάσταση

Η οικονομική κρίση που βιώνει η κοινωνία μας αναδεικνύει και μεγιστοποιεί προβλήματα που χρονίζουν και έχουν άμεση αντανάκλαση στην οικονομία, στην εργασία, στο εισόδημα των οικογενειών και στην προοπτική των νέων ανθρώπων.

Παρά τους μεγάλους αγώνες του λαού μας και τις κατά περιόδους αλλαγές το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας έχει καταρρεύσει.

Κύρια αιτία των προβλημάτων του εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας μας η μη σύνδεσή του με τα κοινωνικά δεδομένα και τις παραγωγικές δραστηριότητες κάθε τόπου.

Χαρακτηρίζεται ως δωρεάν ενώ η Ελληνική οικογένεια αντιμετωπίζει το δυσβάσταχτο κόστος της εξωσχολικής εκπαίδευσης, ενώ οι νέοι άνθρωποι βιώνουν ένα ισοπεδωτικό εκπαιδευτικό σύστημα που τους προσφέρει πίεση, ημιμάθεια και ανασφάλεια. Ένα σύστημα που αρνείται την ουσία της εκπαίδευσης, που είναι η γνώση, και αλλοτριώνει το εκπαιδευτικό προσωπικό που έχει επενδύσει όνειρα και ελπίδες σε ένα κατεξοχήν δημιουργικό επάγγελμα.

Στην Κω μόνο υπολογίζεται ότι η ετήσια φροντιστηριακή δαπάνη ξεπερνά τα 8.000.000 ευρώ, ενώ σπαταλιέται πολύτιμος χρόνος από την καθημερινή ζωή των μαθητών και των οικογενειών τους.

Παράλληλα εκατοντάδες νέοι επιστήμονες υποχρεώνονται σε παροχή ιδιωτικών εκπαιδευτικών υπηρεσιών και σε ετεροαπασχόληση.

τι ισχύει στη Χώρα μας

Η εκπαίδευση υπάγεται σύμφωνα με το Σύνταγμα στην αποκλειστική ευθύνη και προστασία του Κράτους. Αυτό σημαίνει ότι η Αυτοδιοίκηση πρώτου και δεύτερου βαθμού δεν έχει την αρμοδιότητα να υπεισέλθει στο εκπαιδευτικό έργο (νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια, λύκεια).

Οι αρμοδιότητες που παραχωρήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια στην Αυτοδιοίκηση αφορούν μόνο:

· στην κυριότητα των σχολείων,

· στην εξεύρεση οικοπέδων,

· στην συντήρηση των σχολικών κτιρίων, και

· στην κάλυψη των λειτουργικών εξόδων τους.

Με το νόμο υλοποίησης του Προγράμματος «Καλλικράτης» μεταβιβάζονται στους Δήμους από τις Νομαρχίες, επιπλέον :

· η αρμοδιότητα κατασκευής των σχολείων, και

· η δημιουργία εκπαιδευτικών δομών επιμόρφωσης, κατάρτισης και διά βίου μάθησης.

Τις προαναφερόμενες αρμοδιότητες ( κυρίως τα λειτουργικά έξοδα και τις συντηρήσεις των σχολείων ) οι Δήμοι τις αναθέτουν στις σχολικές επιτροπές που είναι Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου και ορίζονται από τα Δημοτικά Συμβούλια. Οι πιστώσεις που διατίθενται προέρχονται από κρατική επιχορήγηση που μπορεί να συμπληρωθεί και από πόρους της Αυτοδιοίκησης.

η κατάσταση στην Κω

Στο νησί της Κω λειτουργούν συνολικά 38 εκπαιδευτικές μονάδες (Νηπιαγωγεία, Δημοτικά Σχολεία, Γυμνάσια και Λύκεια) όπου φιλοξενούνται συνολικά 5.358 παιδιά, από προσχολική ηλικία έως και μαθητές Εσπερινού Γυμνασίου και Λυκείου.

Αναλυτικά το νησί της Κω διαθέτει, στη σχολική χρονιά 2010-2011:

· 16 Νηπιαγωγεία, με 530 νήπια

· 12 Δημοτικά Σχολεία, με 2481 μαθητές

· 5 Γυμνάσια (4 ημερήσια λειτουργίας και 1 εσπερινό), με 1412 μαθητές

· 3 Γενικά Λύκεια και 1 Τεχνικό-Επαγγελματικό Λύκειο, με 935 μαθητές

τι πρέπει να κάνουμε

Στην σημερινή εποχή, των μεγάλων αναγκών και των μεγάλων προκλήσεων, ο νέος Δήμος Κω δεν μπορεί να μείνει απαθής στην ανάγκη της τοπικής οικονομίας και της τοπικής κοινωνίας για παροχή ποιοτικών εκπαιδευτικών υπηρεσιών και κατάρτιση σε σύγχρονα και αναγκαία επαγγελματικά αντικείμενα, που θα διευρύνουν την παραγωγική βάση της τοπικής οικονομίας, ανοίγοντας νέους ορίζοντες για την επαγγελματική απασχόληση, κυρίως των νέων.

Παράλληλα είναι απολύτως αναγκαία η επιμόρφωση των αιρετών αλλά και των υπαλλήλων που στελεχώνουν τους νέους Δήμους, σε σύγχρονα συστήματα διοίκησης και διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού, ώστε μέσα από την επιστημονική γνώση να αυξάνεται η αποτελεσματικότητα των δράσεων και η ποιότητα της εργασίας.

η απάντηση της τοπικής κοινωνίας στην εκπαιδευτική κρίση

ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Ο νέος Δήμος δεν μπορεί να μείνει αδρανής μπροστά στην πραγματικότητα που υπονομεύει το μέλλον της κοινωνίας μας, πρέπει να την ανατρέψει.

Με συμμέτοχους τους συμπατριώτες μας εκπαιδευτικούς υλοποιούμε καινοτόμες ιδέες και ενεργοποιούμε την τοπική κοινωνία, μέσα από ολοκληρωμένο σχεδιασμό, με την ίδρυση και λειτουργία Δημοτικών Συνεργατικών Σχολείων, Δημοτικής, Μέσης και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης που συνδέονται με τις παραγωγικές δραστηριότητες του νησιού μας.

Σε αυτή την κατεύθυνση, δημιουργούμε Επιστημονικές Δομές και Φορείς Εφαρμοσμένης Έρευνας και Τεχνολογίας, στους τομείς της Πληροφορικής, της Τηλεπικοινωνίας, της Χημείας, της Βιολογίας και της Γεωπονίας.

Παράλληλα μελετάμε τις νέες και σύγχρονες παραγωγικές δραστηριότητες στο νησί μας, που αφορούν το περιβάλλον και την υγεία των πολιτών, την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος, τις κοινωνικές υπηρεσίες και τον πρωτογενή τομέα.

Συνεχίζουμε την προσπάθεια και δίνουμε προοδευτική απάντηση στα μεγάλα προβλήματα και στις μεγάλες προκλήσεις της σύγχρονης εποχής.

Σε αυτό το πλαίσιο οι προτεραιότητες της παράταξής μας είναι:

  • Η δημιουργία Εκπαιδευτικής Δομής Επιμόρφωσης και Κατάρτισης επιχειρηματικών στελεχών και στελεχών της διοίκησης και της αυτοδιοίκησης.
  • Η σύσταση και λειτουργία εταιρείας λαϊκής βάσης, για την ανάπτυξη Επιστημονικής Δομής Εφαρμοσμένης Έρευνας και Τεχνολογίας (για την υποστήριξη της Αυτοδιοίκησης και των επιχειρήσεων).
  • Η μελέτη και η ανάπτυξη Συνεργατικών ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων για την αντιμετώπιση του τεράστιου προβλήματος της ενισχυτικής διδασκαλίας και της δημιουργικής απασχόλησης.
  • Η άμεση κατασκευή νέων σχολικών μονάδων με το σύστημα της σύμπραξης με το κράτος και αυτοχρηματοδότησης από πόρους της Αυτοδιοίκησης.